Pages

Sunday 9 November 2014

Laporan Teknikal 1

Sepanjang 20 minggu saya berada di Galeri Sultan Azlan Shah (GSAS) saya telah melakukan kerja-kerja merekod barang artifak, menyusun barang artifak, mendaftar barang artifak dan juga membuat ringkas mengenai rekod kedatangan pelawat.


Merekod Barang artifak


Borang simpanan deposit GSAS

Kemudian saya perlu menulis semula maklumat-maklumat tersebut pada borang baru iaitu borang Senarai Penerimaan Artifak. Disini saya perlu lengkapkan bersama no. penerimaan, perkara, jenis, ukuran, sumber, tarikh penerimaan dan juga catatan.


Borang senarai penerimaan artifak

Seterusnya saya perlu membuat kerja-kerja mengukur barang artifak dan ditugaskan mentagging barang tersebut menggunakan pelekat dan pita pengukur.

Mentagging barang


Mengukur barang

Dan akhir sekali ia perlu dicatatkan pada borang senarai penerimaan pada ruang yang telah disediakan.

No comments:

Post a Comment